Melayu Muda
Perbincangan isu-isu bangsa Malaysia

Bodohnya Mat Sabu…

Kenapa Timbalan Presiden PAS yang baru ni bodoh sangat? Baru-baru ini Mat Sabu telah mengatakan bahawa perjuang komunis adalah pejuang kemerdekaan yang sebenarnya.

Dia juga mengaitkan dengan insiden Bukit Kepong dimana pengganas komunis yang diketuai oleh seorang komunis Melayu bernama Mat Indera telah menyerang balai Bukit Kepong.

Mat Sabu mengatakan anggota-anggota polis yang terkorban itu bukanlah pejuang kemerdekaan kerana mereka adalah polis kerajaan penjajah Britain.

Isunya mengapa komunis membunuh orang-orang kampung yang tak bersalah jika dia mengatakan komunislah pejuang kemerdekaan. Keganasan komunis tidak mengira siapa, membunuh, mencolek, merogol, merompak bolehkah dipanggil sebagai perjuang kemerdekaan?

Bodoh benar Mat Sabu ni. Mahukah dia duduk dibawah pemerintahan komunis? Mahukah dia hidup dalam keadaan ketakutan sepanjang masa?

Memang bodoh Mat Sabu ni, tidak ada orang sebodoh Mat Sabu yang hanya tahu mengatal dengan perempuan. Pernah atau tidak dia ingat kisah memalukan ditangkap khalwat? Tak kan lah Mat Sabu sibodoh nak buat-buat lupa kot.

Mat Sabu memang bodoh, mukanya saja sudah nampak kebodohannya.

Posted with WordPress for BlackBerry.

3 Responses to “Bodohnya Mat Sabu…”

  1. mmg muka dia..muka ulu bodoh

  2. stetment ko pon byk perkataan bodoh….itu menunjukkan kebodohan dah sebati ngan ko sbenarnya…fakta sejarah amik separuh2 jaa…sbb tu baca sejarah sebenar..bukan sejarah yg di keluarkan oleh Umngok yg berkepentingan politik…sape pejuang sbenarnya??? sape yg jd barua British???sape yg jilat bontot British nak berebut jwtan atasan???


Leave a comment