Melayu Muda
Perbincangan isu-isu bangsa Malaysia

Bajet RM220bil PR gempak….

Aku tak nak ulas lebih-lebih pasal bajet RM220bil puak pakatan haram. Gempak sungguh bajet gula-gula pakatan haram.

Apa yang dihairankan beria-ria benar si Mat Jubor bentangkan bajet walhal masa dia dalam kerajaan dulu kenapa tak buat? Masa tu dia menteri kewangan kot…yang kaya adik beradik, kroni-kroni dia sendiri saja. Mana perginya kebajikan?

Bajet yang terlebih gempak bila dia cetak note RM1000 dengan RM500 buat bawa lari ke Indonesia, dahsyat tu tak ada menteri kewangan lain boleh buat bawa lari RM3bil.
Cukup gempak bajet pakatan haram. Memang aku tabik betul dengan pakatan haram ni. RM220bil bajet kesejahteraan rakyat. Macam mana pula dengan negeri-negeri pakatan ni semua? Manifesto PRU lepas pun terhegeh-hegeh lagi nak ditunaikan.

Apa-apa pun alasan yang dibagi oleh pakatan haram ni janganlah kita cepat sangat percaya, tak kemana pun dengan janji-janji pakatan haram ni. Kalau betul boleh buat negeri-negeri pakatan dah lama makmur sejak menang dulu.

Anwar memang aku tabik sebab dia ni muka tak malu, dalam politik kalau kita penyegan memang tak kemanalah. Anwar ni lantak pi la orang tau dia menjubor ke, main pelacur ke dia tak peduli sebab muka dia tebal macam kena tampal dengan kulit khinzir. So no hal la.

Bajet yang dia bentang kalau kita tak bijak memang terliurlah bak kata orang tua-tua mana tidaknya, warga emas dapat bonus RM1000, kakitangan awan gaji minimum RM2000 memang gempak gila sayyyy….

Tapi rasanya rakyat Malaysia ni sekali kena bodoh cukuplah kan, tak payah nak kena bodoh 4-5 kali. Ekonomi bukan boleh selesai dengan tulis atas kertas saja macam pakatan buat. Dia orang ingat senang macam keluar cakap dari mulut tambahan bila datang dari saudagar mimpi macam Anwar.

16 September punya tipu pun tak terjawab lagi sampai sekarang. Cukup-cukuplah kita semua kena tipu dengan bajet RM220bil pakatan haram ni.

Aku harap kita semua lebih bijak memilih jangan sampai pakatan haram ni tipu lagi. Bajet RM220bil aku kata BAJET TIPU….

Posted with WordPress for BlackBerry.

No Responses to “Bajet RM220bil PR gempak….”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s