Melayu Muda
Perbincangan isu-isu bangsa Malaysia

Geng Mamak gempur UMNO

Dalam tengah relax-relax tanpa buat apa-apa ni tetiba saja aku rasa macam nak tulis artikel santai ni.

Dalam bersantai pun ada perkara yang aku nak tujukan pada pimpinan UMNO. Kita tau KIMMA adalah ahli bersekutu Barisan Nasional tapi aku agak pelik jugak kenapa KIMMA perlu ada? Dalam UMNO dah berderet ‘mamak’ yang berjawatan apa perlu ada KIMMA?

Apa beza KIMMA dengan ‘mamak’ yang ada dalam UMNO ni terutama yang ada dalam pimpinan Pemuda? Rasanya tak ada beza pun semua ‘mai darhi utarha’ cakap pun style anak mami. Jadi perlukah kita dalam UMNO mengumpulkan ‘mamak’ ini?

Kan lebih baik suruh KIMMA bubar masuk UMNO terus sebab dalam UMNO sudah sedia kala ada ‘mamak’. Pening juga kepala nak bezakan ‘mamak’ ni semua. Ada yang mengaku depa bukan ‘mamak’ tapi Arab. Kalau iye pun Arab tak kan la nama ada bunyi-bunyi ‘mamak’.

Tak ada niat aku nak hina ‘mamak’ sebab depa pun manusia juga ada perasaan dan ada nafsu, aku tulis ini sebab hendak dapatkan kepastian kenapa perlu ada KIMMA sedangkan UMNO menerima semua golongan yang beragama ISLAM dan mengalamkan kehidupan cara Melayu. Kita terima sebagai Melayu. Adakah KIMMA tidak mengamalkan cara hidup Melayu? Rasanya mereka lebih Melayu dari Melayu kalau tak percaya boleh tanya ‘mamak’ yang ada dalam UMNO.

Kesimpulannya, pucuk pimpinan pujuklah KIMMA bubarkan saja masuk UMNO sama-sama dalam satu parti berjuang. Barulah ada semangat 1Malaysia!

Posted with WordPress for BlackBerry.

No Responses to “Geng Mamak gempur UMNO”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s