Melayu Muda
Perbincangan isu-isu bangsa Malaysia

Ikon 1Malaysia maki Utusan ‘cibai’…

Entah kenapa naik jelak bila dengar nama ‘NAMEWEE’, cina bukit yang kononnya mendokong 1Malaysia, suluh olang kelija kuat-kuat, jangan jadi pekauman…itu konon-kononnya lah.

Baru ini cina bukit ni buat pe’el lagi dengan keluarkan video dalam Youtube caci maki UTUSAN yang mengeluarkan artikel berkenaan filem murah dia ‘Nasi Lemak 2.0’.  Bila tengok video dia dalamYoutube, hati kecil ini pun berkatalah memang rasmi cina bukit yang hanya berani caci maki saja.

Saya masih ingat lagi dimana dia dijadualkan membuat persembahan dia satu pub di Kuantan ini tetapi terpaksa membatalkan hasrat untuk memeruskan persembahan kerana takut. Kalau berani sangat kenapa batalkan persembahan dia diKuantan?

Satu lagi insiden bila PERKASA gegar dia diKuala Lumpur sampai tak berani keluar. Alahai cina bukit, cakap berdekar-dekar habuk pun tarak.

Inilah hakikatnya dengan cina-cina bukit yang tak tau diri. Caci maki UTUSAN, orang Melayu sudah kerap kali dihina dan dikutuk oleh akbar-akbar cina Sin Chew, Nanyang dan sebagainya ada kita buat macam cina bukit cilaka Namewee ini? Rasanya tidak sebab kita orang Melayu bukan bawa rasmi anjing macam cina bukit.

Menteri-menteri UMNO pula beria-ria jumpa dengan cina bukit ini sampaikan PM pun hendak jumpa juga. Baguslah macam itu menteri-menteri UMNO bachul dengan cina bukit ini.

Sebenarnya saya malas hendak menulis pasal cina bukit ini, malas nak bagi banyak perhatian sangat sebabnya Namewee si cina bukit ini sengaja nak cari perhatian untuk filem murah dia tu. Apa yang pasti cina bukit ini janganlah kita bagi perhatian sangat buat masa aje pun….SENDIRI LA FIKIR YEK….

No Responses to “Ikon 1Malaysia maki Utusan ‘cibai’…”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s