Melayu Muda
Perbincangan isu-isu bangsa Malaysia

Singkirkan segera pendukung POLITIK BARU dalam UMNO.

Dibawah ini ialah pemikiran seorang Timbalan Menteri Pengajian Tinggi yang tidak sehaluan dengan pentadbiran DS Najib. Ia di luahkan sebelum forum dan kemudiannya beliau menganjurkan himpunan dengan orang yang sehaluan dengan beliau untuk disebarkan kepada warga-warga institusi pengajian tinggi.

 “Saya tidak menyokong Bersih dan perhimpunannya.  Tapi saya juga tidak bersetuju dengan kata-kata kesat yang dilontar terhadap Bersih serta pihak-pihak lain ini kerana saya menyeru budaya politik yang sihat dan segar”

“Saya juga tidak setuju menggunakan fatwa haram terhadap perhimpunan itu Istilah polis iaitu perhimpunan haram adalah memadai oleh itu saya mahu supaya kita meningkatkan kebebasan bersuara di negara ini”

“BN perlu menggunakan komunikasi politik yang lebih baik selepas ini kerana sedikit sebanyak perhimpunan Bersih itu ada meninggalkan kesan ”

 “Seperti dalam Twitter dan Facebook saya tidak menyokong Bersih.  Saya menyeru politik baru yang terdiri daripada empat perkara iaitu integriti politik kerangka pentadbiran baru inovasi demokrasi dan pemikiran politik progresif “

“Justeru saya faham apa yang dibawa oleh Bersih ‘faham’ tidak sama dengan ‘sokong’, kalau pun saya setuju dengan satu daripada tuntutannya itu juga tidak sama dengan sokong”

“Apa yang saya sokong ialah perhimpunan aman kerana ia sebahagian daripada amalan demokrasi tetapi ia mesti diadakan dengan cara yang sesuai”

“Pada saya antara cara yang sesuai ialah seperti yang dicadangkan Suhakam sekiranya kita menggunakan cadangan Suhakam ada kemungkinan perhimpunan Bersih itu dapat diadakan dengan permit polis dan aman” MInsider>

No Responses to “Singkirkan segera pendukung POLITIK BARU dalam UMNO.”

Leave a Reply

