Melayu Muda
Perbincangan isu-isu bangsa Malaysia

Cukup-cukuplah Fuziah mulut busuk hasut rakyat.

Tak sudah-sudah Fuziah simulut busuk cuba laga-lagakan masyarakat diKuantan. Semua orang tahu yang Fuziah ini MP malas, satu kerja pun dia tak buat. Sana sini pergi sibuk kawasan orang lain.

Pasal isu Lynas habis dia nak hasut rakyat bagi buat kecoh. Fakta belum tentu betul main hentam saja. Mintak tandatangan masyarakat Kuantan walhal satu orang dia suruh tandatangan berulang kali nak bagi kononnya ramai yang sokong dialah tu.

Seronok juga tengok orang-orang Kuantan pun ada yang tak kenal dia. Muka tak malu macam itulah. Bila tanya siapa MP Kuantan ada yang sampai tanya balik siapa MP Kuantan, sudahlah tak turun padang buat program pun untuk kroni-kroni dia saja.

Dia asyik kata wakil negeri dari BN tidak pernah bantu dia. Macam mana hendak bantu kalau tidak pernah ada dikawasan. Orang sibuk-sibuk pasal Lynas dia pun nak menyibuk juga. Suruh dia tengok dulu dapur rumah dia (itu pun kalau dia jenis masuk dapur lah) berapa banyak plastik bag yang dia guna? Berapa banyak barang-barang tebus guna yang dia ada? Kereta dia guna NGV ke CGI ke atau apa?

Mulakan lah jaga alam sekitar dari rumah sendiri baru boleh cerita pasal alam sekitar yang besar. Rumah dia tentu ada air-con, ada vcd atau dvd player, dia mesti pakai handphone, remote control untuk barang-barang rumah dia. Dia sedar atau tidak semua barang-barang itu hasil dari elemen-elemen nadir bumi yang dia protest tu. Kalau hendak protest jangan lah guna barang-barang ada elemen-elemen nadir bumi. Barulah cakap serupa bikin.

Sudah-sudahlah Fuziah kamu pun sebenarnya tak layak jadi wakil rakyat Kuantan, kamu menang pun sebab nasib. Dah menang pasal nasib lepas itu nak angkuh dan bongkak lah pulak.

Siapkan lah resume kamu sebab selepas ini kamu bakal menganggur. Kesian Fuziah ‘the dog’…..

Posted with WordPress for BlackBerry.

Advertisements

No Responses to “Cukup-cukuplah Fuziah mulut busuk hasut rakyat.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s